NYTT HÖGEFFEKTIVT KAUSTIKFRITT KÖKSAVFETTNINGSMEDEL

25.11.13
ZURICH – Oktober 23, 2013 – Ecolab introducerar Greaselift™, ett innovativt, kaustikfritt och lätt biologiskt nedbrytbart köksavfettningsmedel som är lika effektivt som kaustikbaserade avfettningsmedel men som inte kräver användning av skyddsglasögon, handskar eller skyddskläder.

Greaselift’s unika formula ger en säkrare arbetsmiljö genom att eliminera de risker som förknippas med kaustikbaserade avfettningsmedel. Greaselift skummar vilket ger ett vertikalt fäste vid rengöring ytor som t.ex. ventilationshuvar, grillar och ugnar. Greaselift producerar inga irriterande ångor eller lukter när den sprayas. Kan användas på aluminiumytor.

“Greaselifts högeffektiva och lätt biologiskt nedbrytbara formula är idealisk för rengöring av kommersiell köksutrustning,” säger Nicolas Granucci, Ecolab vicepresident - Marknad, Europa. “Greaselift är lika effektiv som frätande avfettningsmedel och hjälper kökspersonalen att avfetta utan behov av klumpig personlig skyddsutrustning.”

Ecolabs kaustikfria Greaselift finns nu tillgänglig som färdig brukslösning. Tidigt 2014 kommer Greaselift även att finnas i Europa som koncentrat. Doseringsmetoden för koncentratet är utvecklad för att minimera mängden förpackningsmaterial; plastavfallet minskar med 97 procent jämfört med andra i Europa förekommande avfettningsmetoder.

För mer information om Greaselift och andra Ecolab-produkter för köksrengöring, besök:

www.ecolab.com

Om Ecolab

En pålitlig partner med över en miljon kunder. Ecolab är globalt ledande inom vatten-, hygien-, energiteknologier och service som skyddar människor och vitala resurser. Med en försäljning 2012 på 12 miljarder USD och 44 000 medarbetare, levererar Ecolab omfattande lösningar och service för att öka livsmedelssäkerheten, bevara en ren miljö, optimera vatten- och energianvändningen och förbättra verksamhetens effektivitet för kunder inom livsmedels-, hälsovård-, energi, sjukhus- och industrisektorerna i mer än 170 länder runt hela världen.

För mer nyheter och information, besök www.ecolab.com

Följ oss på Twitter @ecolab och Facebook på facebook.com/ecolab

Datum: 23 Oktober 2013