ECOLAB INTRODUCERAR OXYGUARD40

01.02.16
En patenterad kemisk formula för tvätt vid unikt låga temperaturer och med den hållbarhet som krävs vid behandling av sjukhustextilier. Certifierad med EU Ecolabel*.

Ecolab introducerar nu globalt OxyGuard40, ett nytt lågtemperaturprogram avsett för hotell och restauranger. Det är det första industriella tvättprogrammet som uppfyller de höga kraven för EU Ecolabel. Tack vare en ny patenterad teknik kombinerar programmet den senaste utvecklingen av kemiska föreningar som är aktiva från 40 °C och ett blekningssystem med två komponenter. Oxideringskraften anpassas därmed efter nedsmutsningen och textilierna, så att man erhåller maximal effektivitet och bästa skydd för tvätten.

Ecolab tar hänsyn till behovet att spara på naturresurser och minska vår miljöpåverkan. OxyGuard40 är kostnadseffektivt och tillåter lägre driftkostnader genom mindre förbrukning av vatten och energi, och förlänger samtidigt textiliernas livslängd. Det är effektivt vid lägre temperaturer, lätt att använda och skonsamt mot textilier, och ger en kostnadsminskning på upp till 20 %.

OxyGuard40 står för kvalitet, och skyddar färgerna hos kulörtvätt samtidigt som det ger perfekt vithet - allt för att ge professionella tvätterier optimal kvalitet. Textiliernas ursprungliga egenskaper bevaras.

OxyGuard40 är flexibelt och enkelt och kan anpassas till alla typer av tvätt. Det kan installeras mycket snabbt eftersom det inte kräver någon specialutrustning, bara pumpar. Tack vare sin höga effektivitet är programmet också lämpligt för den mest hårdnackat nedsmutsade tvätten genom att anpassa dosering och temperatur.

"OxyGuard40 är en innovativ och effektiv process som uppfyller de ökande kraven på en miljövänlig hantering inom hotellbranschen och samhället i stort", sade Andréas Weilinghoff, Ecolabs vice ordförande och VD för Global Textile Care. "Det erbjuder den högsta hållbarhetsstandarden, eftersom det är den första industriella tvättprocessen som certifierats med EU Ecolabel".
För mer information, kontakta din representant för Ecolab.

Om Ecolab
Ecolab (ECL) är en pålitlig partner på mer än en miljon kundanläggningar. Vi är globalt ledande inom vatten-, hygien- och energiteknik och tjänster som skyddar människor och vitala resurser. Ecolab har en försäljningssiffra på 14 miljarder dollar för 2014 och 47 000 partners. Vi levererar totallösningar och service på plats för att stödja säkra livsmedel, bibehålla en ren miljö, optimera användning av vatten och energi och förbättra drifteffektiviteten för kunder inom livsmedelshantering, sjukvård, energi, hotell och restaurang och industriella marknader i mer än 170 länder över hela världen.

För mer nyheter och information om Ecolab, besök www.ecolab.com.  Följ oss på Twitter (at)ecolab eller Facebook på facebook.com/ecolab.

*"EU Ecolabel är en miljömärkning som tilldelas produkter och tjänster som uppfyller höga miljöstandarder genom hela sin livscykel, från utvinning av råmaterial till produktion, distribution och avfallshantering".